Kalendarium 2022

23 april Arbetsdag, 10-13

Våren är här och det är dags att snygga till efter vintern. Vi hjälps åt att städa upp i trädgården. Ta gärna med egna redskap, rengöringsgrejer, eller det du vill greja med. Om du istället vill vara med och hjälpa till att göra det fint kring vår fina Hembygdsgård en annan dag, så hör av dig till någon i styrelsen

30 april Valborgsmässofirande i klosterruinen, kl 19.00

Vi samlas och sjunger in våren. Om vädret tillåter tänder vi valborgsmässoelden och grillar lite korv. Ta gärna barn och ungdomar samt eventuella gäster med dig. Varmt välkomna!

1 maj Loppis, tipspromenad, bakluckeloppis och cykeltipspromenad, kl 10-14

UTOMHUS

Bakluckeloppis 100 kr. Betalning och anmälan görs helst på plats.
Cykelorienteringen är i år en barnanpassad cykeltipspromenad.

23 juni Förberedelser inför midsommarafton, kl 18.00

Vi samlas för att gemensamt klä midsommarstången. Vi tar då även tacksamt emot vinster till lotterierna. Meddela gärna till anna_klara_kaklar@yahoo.se om du har möjlighet att baka kakor, bullar, mjuka kakor eller skänka priser. Men om du inte meddelat, så får du förstås komma och lämna ändå!

24 juni Midsommarfirande, kl 15-17

Med dans kring stången hälsar vi sommaren välkommen. Kanske blir det en fika i det gröna eller varför inte fresta turen och köpa några lotter.

3 dec Vinterfest, kl 19.00

Vinterfest i sann tomtenda. Kom i passande kläder. Lättare tilltugg och levande musik. Pris till bästa/roligaste klädsel.

10 dec Julbasar, kl 15.00

Traditionell Julbasaren med luciatåg och auktion. Hör av dig till någon i styrelsen om du vill skänka något till auktionen.